header_wooncompas1.jpg

Wooncompas

Woonvisie = Wooncompas! Sinds juli 2019 gaan de twee woningcorporaties onder één dak verder. Door de krachten te bundelen kunnen ze beter invulling geven aan meer passende, duurzame en betaalbare sociale huurwoningen.

Wooncompas - toen nog Woonvisie - kwam bij Djen voor de vormgeving van een nieuwe identiteit. Aanvankelijk werden we samen met twee andere partijen gevraagd om één concept te pitchen. Eenmaal in gesprek was er een toffe klik en werd de koers gewijzigd: van 3 partijen met elk 1 concept, werd het 1 partij (wij!) met 3 concepten. Groot compliment voor ons! #trots

Uit de drie concepten is er één in overleg doorontwikkeld. Het nieuwe logo combineert een strak lettertype, een krachtige kleur en een herkenbaar beeldmerk ('de pijl'). Door het beeldmerk te integreren in de naam, blijft het logo in evenwicht. 'Bij elkaar zorgt het voor een moderne uitstraling met een urban feel', aldus onze opdrachtgever.

De pijl in het beeldmerk wijst naar boven. Letterlijk staat dit voor de beweging naar het noorden: de uitbreiding vanuit Ridderkerk naar Rotterdam. Figuurlijk staat de pijl naar boven voor groei en positiviteit.

Opdrachtgever
Wooncompas